De stappen in je loopbaan programma bespreken we in een vrijblijvend kennismakingsgesprek. Tijdens dat uur maken we kennis, wordt duidelijk wat je vraag is, wat er nodig is en welke stappen voor jou nu relevant zijn. Belangrijk is om te ontdekken of er een ‘klik’ is tussen ons.
Stap 2. Een programma start met de zelfanalyse en loopbaanvisie. Met behulp van een aantal gerichte vragenlijsten en opdrachten breng je in kaart wat je wil, wat je kan, waar je goed in bent, wat je drijfveren zijn, welk werk bij je past en in welke werkomgeving je gedijt. Je ontdekt kwaliteiten van jezelf die je je nog niet zo bewust was.
Duur: deze belangrijke stap omvat ca. 6 tot 8 tweewekelijkse loopbaangesprekken van 1,5 uur in een periode van 2 a 3 maanden. Soms gaat het sneller, omdat blijkt dat je het eigenlijk wel weet, maar bv. nog niet durft.
Stap 3. Opstellen van een ’2012 proof’ CVdat past bij het werk dat je zoekt en waarin duidelijk belicht wordt wat jij komt brengen in je nieuwe baan.
Duur: een halve dag
Stap 4. Netwerken. Je leert de vaardigheden die nodig zijn om je netwerk gericht in te zetten in je zoektocht naar ander werk. Uiteraard komt het gebruik van Linked In en Twitter hierbij aan bod.
Duur: een halve dag
Stap 5. Solliciteren. Advertentie-analyse, sollicitatiebrief opstellen, sollicitatiegesprek oefenen en salarisonderhandelingen voorbereiden zijn activiteiten die bij deze stap thuishoren. We oefenen samen en ik help je met handige websites en het opstellen van je bedrijvenlijst.
Duur: een dagdeel of enkele individuele gesprekken.
Stap 6. Overstap in je nieuwe baan. Tijdens je proeftijd is het mogelijk om desgewenst nog een of meerl coachgesprekken te voeren voor een optimale start in je nieuwe baan.
Alle onderwerpen komen in een periode van 3 tot 6 maanden aan bod, afhankelijk van je vraag en je tempo. We hebben een loopbaangesprek om de twee a drie weken, aangevuld met e-mail en skypecontact wanneer dat wenselijk is. We spreken per keer af.
De genoemde termijnen is een richtlijn: een loopbaanprogramma is maatwerk, waarbij jij leidend bent wat je wil bereiken en waar je de accenten wil leggen. Dit bepaalt mede de prijs.